dinsdag 15 september 2015

Dag 8: Triacastela -Samos

Triacastela - San Cristolo do Real - Lastres- San Martiño - Samos.
Afstand: 11 km.
Goed weer, warm en bewolkt. Af en toe zon.

Afgelopen nacht goed geslapen. Paracetamols hebben hun werk goed gedaan. Beetje uitgeslapen en goed ontbeten. Daarna toch besloten een stukje te gaan lopen. Dan maar naar Samos lopen. Daar staat een bekend klooster.


Bij Lastres kwam ik een heel bijzonder verbodsbord tegen "Verboden te poepen". Het schijnt dat pelgrims daar zo vaak wildpoepen dat de bevolking daar genoeg van heeft. Onderweg genoten van de mooie natuur.

In dit hele gebied wordt veel aan het bijenhouden gedaan. Op een heleboel plaatsen zie je ook bijenkasten staan.



Het klooster kun je niet over het hoofd zien. Het klooster niet kunnen bezichtigen want er was een rondleiding van een hele grote groep en later een bruiloft. Ik voelde mij er ook te ziek voor.


Monasterio de Samos.




Onderweg nog een mooie vlinder gezien.



Ook enkele adelaars gezien, maar die kreeg ik niet goed op de foto.






Later kwamen Grace, Joao en Tjago ook binnen. Iedereen bood van alles aan tegen de griep. Het is de zorg die men voor elkaar heeft die de Camino zo bijzonder maakt. Mensen informeren naar elkaar en bieden hulp aan.

Intrek in de alberque tegenover het klooster genomen. Prima bed met dekbed en ook hier weer stopcontacten op de zaal. Totaal 6 stapelbedden in deze ruimte. Wasgelegenheid was door iemand zonder ruimtelijk inzicht ingericht. Om de toiletten te betreden moest je eerst goed uitvogelen welke techniek het beste zou werken. Uiteindelijk bleek dat je het beste er achterwaarts in kon lopen, dan de deur voorzichtig dicht doen en dan zitten. Een slot zat er niet op, maar dat was niet nodig. Je zat met de voeten tegen de deur aan. Heel bijzonder.

Er was hier wel wifi, maar dan moest je recht voor de receptie zitten. Als je in het zitgedeelte ging, dan had je geen verbinding meer. Ook handig hoor....

Het werd mij nu ook duidelijk waarom ik deze route moest nemen en niet wat ik oorspronkelijk van plan was.
Hier kon ik korte etappes lopen en was er hulp. Jacobus regelt het wel goed.

Ik ben vroeg gaan slapen.


2 opmerkingen:

  1. Beterschap Kenneth, hoop dat je snel weer verder kunt en ervan kan genieten.
    Buen Camino.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap. De hulp die je geboden krijgt zal je goed doen..hoop dat je snel in goede conditie verder kunt.

    BeantwoordenVerwijderen