zaterdag 5 september 2015

Dag 0: Reisdagen.

Na een rustige en vlotte treinreis op Schiphol aangekomen. Vlot bagage ingecheckt en dan naar de koffie toe. Ik had nog ruim de tijd dus kalm naar de gate gewandeld. Bijna overbodig  te vermelden, maar het toestel arriveerde op de vertrektijd. Nou ja, kleinigheidje. Kan ik gelijk in het juiste tempo komen. Rustige vlucht gehad en 2,5 uren verder ben je er ook.

Golf van Biscaje.

Na aankomst in Santiago met de bus naar het centrum en daar de "huiskamer" bezocht.
De "Huiskamer der Lage Landen" is een Nederlandse post waar je informatie kunt krijgen. Het is voor velen ook heel plezierig om weer eens Nederlands te kunnen spreken en een kop koffie te krijgen. Zij waren wel net gesloten, maar ik werd toch geholpen. Daar een adres voor de nacht gekregen  en toen op naar de Alberque Menora.  Verdorie zeg, werd ik gelijk ingewijd. Wat een steile klimmetjes voordat ik er was. Eenmaal daar een prima kamer gekregen. Wel op de 3de etage. Ik had tenslotte nog niet genoeg geklommen.
Standbeeld in Leon.


De dag erna met de trein naar Leon gereisd. Daar werd alle bagage nog gescand en had je een op naam gestelde zitplaats. Nou, onze NS mag daar wel eens meerijden. Kunnen zij nog wat leren. Super hoor en zeer luxe.

Op het beeldscherm wordt informatie gegeven over de afstand en de locatie op een kaart en tussendoor wordt er gewoon een speelfilm afgespeeld. In tegenstelling tot het vliegtuig, was de trein exact op tijd.




Eenmaal in Leon een slaapplaats gezocht voor de nacht en ik belande in Alberque San Fransisco de Asis. 
Fransisco de Asis park in Leon.

Prima hoor, alleen jammer dat zij aan het verbouwen waren. En weer had ik een slaapplaats op de 3de etage. Ach ja, kan ik wennen aan het klimmen.
Tussendoor nog de was gedaan en in de droger gehad en daarna even in Leon rondgelopen.
Mooie parkjes daar hoor.
 





 In de alberque een bedwantsenbehandeling gezien. Een pelgrim kwam uit een "besmet verblijf" en al haar spullen (kleding en dergelijk) gingen gelijk de wasmachine in. De overige spullen en rugzak/ligmatje werden in een afvalzak gedaan en flink volgespoten, waarna de zak dichtging en in de zon gezet werd te broeien. Die beestjes kun je maar beter niet hebben.

1 opmerking:

  1. Geniet ervan . Mooi dat je al meemaakt van de bedwantsen schijnen lastige beestjes te zijn die je niet wilt hebben. Buen camino.

    BeantwoordenVerwijderen