woensdag 16 september 2015

Dag 9: Samos - Sarria.

Samos - Sarria.
Fris. Regendag, ponchodag.
Afstand: 16,7 km.

Vanmorgen vertrokken naar Sarria. Direct toen ik naar buiten stapte, bleek dat het behoorlijk fris was. Dan maar gelijk de jack aangedaan en doorstappen. Afgelopen nacht heb ik goed geslapen. Koorts is aardig voorbij.



Een eind verder begon het harder te regenen. Dan maar de poncho aan. Met dat ding om en een rugzak, lijk je wel de gebochelde van de Notre Dame. Maar het werkt en daar gaat het om.







Onderweg nog bij een mooi klein kapelletje gekeken. Verder genoten van de natuur daar.
Verder naar Sarria en daar in de stromende regen aangekomen. Stempel en info gehaald bij Oficina de Peregrino. Intrek genomen in Alberque Oasis waar ik door Mercedes werd ontvangen. Zij vroeg of ik nog naar het medisch centrum toe moest, maar ik vertelde haar dat ik alle benodigde medicatie al had en al bij de apotheek was geweest.


Een mooie alberque met eindelijk weer eens een fatsoenlijke badkamer. Er waren daar ook grote lockers. Ik kreeg van haar nog een deken aangeboden omdat ik mij niet lekker voelde. Heel lief en betrokken. Toen ik later beneden kwam, was zij weg.
Toen zij terugkwam, had zij speciaal streekhoning en citroen meegenomen. Daar brouwde zij een streekdrankje van voor mij. Smaakte niet slecht en het hielp wel.
Hier was ook een goede stabiele wifi in het hele gebouw.

Onderweg nog een mooie vos gezien. Ik stond te rusten en toen stapte hij het pad op met een merel in zijn bek. Wij stonden op ongeveer 8 meter van elkaar. Hij stond stil en keek mij even aan, om daarna weer door te lopen met zijn buit. Een bijzondere gebeurtenis.

Vandaag weinig foto's gemaakt, want het regende teveel. Iedereen liep in poncho's gehuld of had andere regenkleding aan. In Sarria nog wat gedronken en daar kon je alleen via een automaat betalen. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt.

Poncho- en regenpakkenbrigade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten